slovensko english
Rolerji
Short-Track
Kolesarstvo
Derby kotalke
O nas
Tabela velikosti
Novice

13. Avgust 2012

Vožnja v skupini

Vožnja v skupini omogoča, da posameznik z precej manjšim naporom rola z veliko večjo hitrostjo. Kljub temu pa veljajo nekatera napisana in nenapisana pravila vožnje v zavetrju oziroma vožnje v skupini oziroma skupinske vožnje. Rolanje je sicer individualen šport, ki pa je podobno kot kolesarstvo, na višjem nivoju tudi ekipni. Vsaka ekipa zagotavlja kar najboljše zavetrje svojim najboljšim tekmovalcem in v skupini več ekip veljajo nenapisana pravila športnega obnašanja.
Ta pravila se na tekmovanjih sicer prilagajajo, saj vsaka ekipa izkorišča napake preostalih. Tako bo na primer v skupini prijateljev vsak izmed njih nekaj časa preživel v ospredju, v rezanju zraka in se bo nato vrnil v zavetrje. S tem bo zagotovil visoko povprečno hitrost celotne skupine, medtem ko bo sam potrošil relativno malo energije. Seveda na tekmovanjih, posamezniki z različnimi ambicijami to pravilo prilagajajo oziroma kršijo tako, da varčujejo s svojimi močmi, vendar se lahko kaj hitro zgodi, da nihče več ne narekuje tempa, kar kot posledico prinese manjšo povprečno hitrost. Tukaj pridejo na svoj račun različne taktike.
Poleg tega velja napisano pravilo, da ob vključevanju v skupino se vključujemo za tekmovalca spredaj in ne pred tekmovalca zadaj. Ob vključevanju v skupino smo odgovorni (tako po pravilih kot moralno) za dogajanje za nami. Če ob našem vključevanju v skupino tekmovalci za nami padejo, nas lahko sodniki diskvalificirajo. Tako se vedno vključujemo v skupino z premislekom in tam, kjer je dovolj prostora.
V kolikor je tempo skupine za nas prehud lahko tekmovalce, ki prihajajo iz ospredja, spustimo predse v skupino ter si tako zagotovimo več počitka, prav tako pa tem tekmovalcem prihranimo sprint v primeru, da bi mi izgubili stik s skupino. Prav tako je med vožnjo v skupini vedno potrebno paziti na takšne tekmovalce, ki bi lahko povzročili trganje skupine, saj bomo s samostojnim napadom težko premostili razliko v hitrosti in tudi če bi jo, bomo za to porabili ogromno energije, kar se nam bo v nadaljevanju vožnje maščevalo.