15. Maj 2012
Nastavitev podvozja pri rolerjih
Pri vseh boljših rolerjih je možno prečno (levo-desno) nastavljanje podvozja, ki je izredno pomembno pri zagotavljanju udobnega in energijsko učinkovitega rolanja. Nastavljanje kline oziroma šasije oziroma podvozja omogoča, da lahko brez težav stojimo na rolerjih, razbremenimo gležnje in tudi lažje prenašamo težo iz zunanjih robov koleščk na notranje. Potrebno je poudariti, da je nastavitev podvozja povsem odvisna od vsakega posameznika in zato najbrž niti dva nimata povsem enakih nastavitev. Podvozje namreč nastavimo tako, da je v težišču našega stopala, kar pomeni, da leži na premici med prsti in peto, ki nosi celotno težo našega telesa brez dodatnih popravkov.
Podvozje začnemo nastavljati tako, da z vzporednimi premiki levo ali desno popravljamo težišče noge toliko časa, dokler ne stojimo pravokotno. To storimo tako, da z odvezanimi rolerji stojimo na neki relativno fiksni podlagi in spreminjamo (najprej vzporedno) odmik podvozja od neke sredinske lege. Ravnamo se po pravilu:
- če noga pada na notranjo stran, potem podvozje pomaknemo proti notranji strani,
- če noga pada na zunanjo stran, podvozje pomaknemo navzven.
Ko smo povsem stabilni z odvezanimi vezalkami na mestu, naredimo še prenos teže iz ene noge na drugo in če je ta z odvezanimi vezalkami brez nekega tresenja in težav, potem je podvozje relativno pravilno nastavljeno (to je naša začetna lega). Od te lege potem lahko tudi diagonalno premikamo podvozje (recimo žulji na zunanji strani pri peti, na prstih ali morda na loku), vendar je to vedno in povsod odvisno od težišča in konfiguracije stopal ter noge. Te premiki naj bodo vsaj na začetku sicer vzporedni in za zelo majhne razdalje. Končni premik od naše začetne lege tako ne more biti več kot nekaj milimetrov. Med rolanjem morate biti pozorni, da se noga ne trudi držati pozicije podvozja pravokotno na tla, ampak da je to naravno, ker če ni, potem je potrebno popraviti nastavitev podvozja.
Izkušeni tekmovalci si nastavijo podvozje na rolerjih po parih vožnjah, za manj izkušene pa to traja malce dlje. Ko ugotovite pravilno lego, si jo označite s kakšnim alkoholnim flomastrom tako, da na notranji strani potegnete črto od podvozja na čevelj (ne pozabte na sprednji in zadnji točki zato, da je tudi kot rešen).
Podvozje mora biti nastavljeno tako, da vedno kaže v smeri vožnje in ne, da je pri prstih ekstremno obrnjeno notri ali ven. Zato se nastavlja podvozje z vzporednimi premiki, kasnejši diagonalni premiki pa naj bodo resnično samo za popravljanje težišča stopala ne pa za prikrivanje slabe tehnike.